[詩歌] 在花園裡 In the Garden

今天心中響起了一首歌:「In the Garden (在花園裡)」
和大家分享,願我們今天都遇見主,心中滿足快樂!

演唱


吉它伴奏


歌詞

In The Garden

I come to the garden alone,
While the dew is still on the roses,
And the voice I hear falling on my ear
The Son of God discloses.

Refrain:
And He walks with me, and He talks with me,
And He tells me I am His own;
And the joy we share as we tarry there,
None other has ever known.

He speaks, and the sound of His voice
Is so sweet the birds hush their singing,
And the melody that He gave to me
Within my heart is ringing.

I’d stay in the garden with Him,
Though the night around me be falling,
But He bids me go; through the voice of woe
His voice to me is calling.


在花園裡

  1. 我獨自走到花園裡,清晨露珠仍在玫瑰上,
    忽有溫柔聲,傳入我耳中,神子耶穌向我顯現。
  2. 主的聲音何等甜蜜,連鳥兒也停止了歌唱,
    祂所賜給我,那美妙旋律,在我心中不住迴盪。
  3. 我甚願與主留在園中,雖然夜幕已經低垂,
    但主命我去,以懇切微聲,聲聲都呼喚我的心。

(副歌)
祂與我同行又與我談心,對我說,我單屬於祂;
與主在園中,同享的喜樂,別人無從知曉。


詩歌靈感來自約翰福音20章,馬利亞在園中遇見復活的主耶穌。
詩歌的故事可以看這裡:
http://blog.xuite.net/xmas2305/blog/15596451

留言

熱門文章